Fly and bike med Widerøe
Lei en sykkel eller bestill en tur

FLY AND BIKE MED WIDERØE

Med Fly and Bike kan du bestille sykkel som du plukker opp på lufthavnen (tilsvarende leiebilordninger) og leverer samme sted. Perfekt i kombinasjon med Norge Rundt-billetten - én destinasjon på én dag, og fly videre. Tilbudet er selvfølgelig også tilgjengelig for deg som reiser på andre typer billetter.

Er det noen plass i Norge du skal leie sykkel eller bestille en sykkelguide er det nettopp i Rogaland. Regionen har nærmest ubegrensede muligheter, der opplevelser står i kø. Vi kan nevne i fleng:

• Våre vakre Jærstrender
  • Historiske minnesmerker slik som Aleksander Kiellandmonumentet
  • Sverd i fjell eller Vistehola.
  • Eller kanskje en dukkert i Tananger sjøbad kan friste?
  • Hva med å leie sykkel flere dager og få med seg vakre Finnøy?
  • For de ekstra spreke kan kanskje en 3 dagers tur langs Nordsjøveien friste, med eller uten guide.

Vi har både hybridsykler og MTB/offroad. Og, er du kin på en treningstur med racer, kan vi sikkert ordne det også.

NOEN AV VÅRE TURER

OVER STOKK OG STEIN RUNDT TANANGER

Dette er kanskje den fineste turen du kan ta i Stavanger.

Turen er en svært krevende tur på 6 mil

Se bildegalleri

Turen gir deg Tananger fra et spennende perspektiv. Turen er en kombinasjon av både grus og asfalt.

Turbeskrivelse fra Stavanger

Med start fra Stavanger sentrum går turen via Sverd i fjell og videre mot Sola. Fra Sverd i fjell/ Møllebukta, går turen utover Hafrsfjorden og over Tanangerbroen.

Etter å ha syklet over Tanangerbroen kan du enten trekke inn i terrenget på vestsiden, men du skal være godt kjent for å finne fram, guide anbefales.

Trekker du inn i terrenget vil du få med deg svært varierende terreng, alt fra grus til fine skogsstier.

For ytterligere opplysninger om turen, se her

Turbeskrivelse fra et flyplasshotell

Fra et flyplasshotell sykler du nordover til du kommer til Hafrsfjorden. Deretter kan du enten følge landeveien eller trekke ned mot sjøen på vest, men guide anbefales da det er mange smarte stikkveier å få med seg.

På denne turen vil du få med deg:

• Sverd i fjell
  • Hafrsfjorden, østside
  • Helleristninger, Sunde
  • Hafrsfjord vestside
  • Sola strand og Sola gamle ruinkirke
  • Tananger sjøbad
  • Stokkavannet

Guided tur: Kr: 950,- inkl lunsj

Kontakt oss for tilbud om turpakke og datoer

Sykkeleie:

Kr. 550, for MTB (1 dag)

Kr: 450,- for hybrid (1 dag)

BESTILL

BLANDT ELEFANTER OG FYRTÅRN, RANDABERG

På denne turen får du med deg både sjø og hav, såvel som intime turstier og urbane miljø. Og en elefant.

Turen er en krevende 4 mils tur.

Se bildegalleri

Opplevelsene står i kø, og minnemonumentet over plattformen Aleksander Kielland er et av mange naturlige stopp på denne turen.

Turbeskrivelse fra Stavanger sentrum

Fra Stavanger sentrum går ferden via Møllebukta og videre inn den historiske Hafrsfjord. Turen går forbi Tananger bro og videre mot Aleksander Kiellandmonumentet. Videre langs sjøen, forbi Viste strandhotell der et naturlig stopp er Vistehola.

Fra Vistehola går ferden videre mot Tungenes hotell der det serveres enten god fiskesuppe eller andre retter. Fra Tungenes går turen på grusstier inn til Stavanger sentrum.

Turbeskrivelse fra et flyplasshotell

Fra et flyplasshotell kan du enten ta "beine veien" over Tananger eller via små stikkveier mot vest. Etter å ha syklet over Tanangerbroen tar du mot nord og du vil etter 1 km få Aleksander Kiellandmonumentet på venstre side. Ruten følger deretter samme som fra Stavanger sentrum.

Retur fra Stavanger sentrum blir enten via Sola, eller via Mosvannet og Møllebukta.

Pris med guide: Kr: 750,- inkl lunsj

Kontakt oss for tilbud om turpakke

Sykkeleie:

Kr. 550, for MTB (1 dag)

Kr: 450,- for hybrid (1 dag)

BESTILL

KORTE SYKKELTURER

Sola stranden

Bare noen minutter unna flyplassen ligger Sola Stranden. Sandstranden er et yndet turområdet, både for lokale men også tilreisende. Er du heldig vil du se kitere som holder til på strandens nordside.

Fra et flyplasshotell eller fra flyplassen, sykler du til første rundkjøring og tar deretter til venstre. Etter 1 km får du stranden på høyre side.

Sola gamle ruinkirke

Ved å følge samme ruten som til Sola stranden vil du også kunne se Sola gamle ruinkirke like nord for stranden. Den er verdt et besøk, da det i tillegg er god utsikt ut mot havet.

Fra stranden sykler du nordover forbi Sola Strandhotell. Etter du har syklet opp bakken kommer du rett til kirken.

Jærstrendene og Ølberg havn

Dette er "et must" for alle som gjester Rogaland. Fra et flyplasshotell eller flyplassen følger du samme rute som til Sola Stranden. Etter du har syklet forbi stranden tar du til høyre ved campingplassen. Etter 3 km vil du komme til et kryss. Ta til høyre for en kopp kaffi eller is i idylliske Ølberg havn, eller ti venstre for å komme direkte til Hellstøstranden. Stranden er viden kjent for sine store havdønninger og er et yndet sted for mange former for vannsport. Stranden har ofte dragefestivaler grunnet gunstige vindretninger.

Øvrige strender

Fortsetter du sydover fra Hellestø vil du komme til en rekke strender, der Bore stranden er kanskje den meste kjente. Og er du første sydover, hvorfor ikke avlegge friluftshuset å Orre et besøk? Er du først på stranden, parker og lås sykkelen. Det er verdt en fottur sydover langs stranden, og få et innblikk i strandens flora. På strandens sydside vil du komme til noe av det som gjør våre strender så kjente, rullesteinene. Det er ikke lov å ta med seg steiner fra stranden, og bruk stiene utenfor stranden med varsomhet.

Bynære attraksjoner

En tur til Ullandhaugtårnet vil gi deg storslått utsikt

En tur rundt byens mange vann gir deg nærhet og ro i sjelen

Et besøk i Gamle Stavanger er et must.